07 juni 2011

livet är saft och bullar och fantomen i en trädkoja.


Absolut är livet i en trädkoja. Om du aldrig har suttit sådär mitt i ett träd och tittat upp mot himlen genom alla grenar och blad så se till att göra det någongång. Finfint. Viggos trädkoja har än så länge bara ett golv fast det gör inget. Lego och serietidningar är på plats och då är det perfekt ändå.


Viggo och Liv älskar att läsa serier. Vi köper nästan alla på loppis. Viggo hittade en ny favorit i helgen. Vi fick åka tillbaka och luskamma loppisen på alla gamla Fantomen-album. Och Viggo och hans pappa har ägnat helgen till att reda ut all Fantomenhistoria som om det vore en av jordens sanningar. Jag försökte säga något om hunden. Ni förstår ju själva att jag inte var vatten värd i Fantomensammanhang efter det...
 

23 kommentarer:

  1. Härligt med en koja - och serietidningar! :-)

    SvaraRadera
  2. Så otroligt mysigt, fika och serietidning i kojan. Önskar jag vore barn och hade det exakt likadant, sommar på hög nivå!

    Tack snälla Sofia för det det skrev hos mig. Jag blir så glad =).
    Och jag blir alltid lika glad när det står att Mokkasin har ett nytt inlägg... Du skriver, fotar och får liksom till det så bra!

    Kramar

    Anna - House Of Svea

    (Varför kan jag inte kommentera med mitt konto?? Har du någon idé? Du kunde ju göra det hos mig ju... hmmm...)

    SvaraRadera
  3. härligt! tänk att vara liten och ha sommarlov..

    SvaraRadera
  4. Mysigt!!! Samma med Fantomen hos oss, mannen får ta hand om det!!

    SvaraRadera
  5. Åhh, vilka härliga bilder. Berättade just för barnen igår kväll hur jag satt och läste min pappas Fantomen tidningar på toan när jag var liten :) .

    Köpa serietidningar på loppis är ju hur bra som helst, finns en outsinlig skatt där.

    SvaraRadera
  6. Tyvärr har jag aldrig haft förmånen att vara i en trädkoja...
    Men vilken underbar oas att vara i! :-) Där kan man verkligen ladda sina batterier (med t.ex Fantomen)

    Underbara foton!

    SvaraRadera
  7. Så skulle man ha det en dag på jobbet...Datorn och alla papper med sig upp i en trädkoja.Nice=))Härliga bilder..

    SvaraRadera
  8. Trädkoja verkar ju underbart! Dina bilder med!
    /Kram Victoria

    SvaraRadera
  9. Du har helt rätt. Har man inte njutit av kojhäng ännu så ska man se till att göra det. Vi hade en alldeles underbar trädkoja när jag var liten. En repstege upp bara så fanns där ett perfekt litet hus att läsa serietidningar och dricka saft i :)

    Jag önskar dig en fortsatt härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Visst är det ljuvligt med barns förmåga att helt låta sig fascineras o uppslukas av något?!

    Ni får väl käka middag där uppe på nån av flickornas dockserviser... ;)

    Ha det gott!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  11. Haha, underbart!

    Skön kväll!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Åh vilka fina bilder! Vi har också en trädkoja, men min pojk måste växa till sig lite innan jag vågar låta honom klättra upp där :)

    SvaraRadera
  13. Jag vill ockås ha en trädkoja! Kanske lite sent påkommet då det största trädet redan fallit till marken. Hm...

    Fina bilder som vanligt med förmedlande känslor om frihet och mys på en "högre nivå". :)

    Kram.

    SvaraRadera
  14. Fantastiskt med en träkoja! Tänk att sitta där och äta kakor och läsa fantomen - sommarlov när det är som bäst! :)

    SvaraRadera
  15. Så mysigt! Så mycket sommar! Ska nog ta en bunt tidnigar med mig ut någon dag!:)

    Du gör så fina inlägg med så mycket känsla!!

    KRAM

    SvaraRadera
  16. Ja vad gör det om det bara finns ett golv när solen gassar :) Önskar att jag med hade haft en som barn (eller nu med för den delen :))

    SvaraRadera
  17. Hej Sofia!!!
    Jag har alltid önskat mig en trädkoja. Nu önskar jag mig ett stort träd så vi hade kunnat bygga en. Kul att få se slutresultatet av Viggos koja!!!
    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  18. Ja, jösses vad härligt det ser ut. Fotona är fantastiska. Och här händer det grejer med butiken ser jag. Lycka till med din nya butik på nätet. Ska bli spännande att kika in där sen. Hoppas ni har härliga sommardagar och njuter för fullt. :)

    SvaraRadera
  19. så somrigt och fint! härligt. hoppas du får en riktigt bra sommar. kram.

    SvaraRadera
  20. Skønne, skønne billeder af det lykkeligste sommerliv.

    SvaraRadera