01 juni 2011

snipp, snapp, snut så var den här butiken slut.


Tack för era lyckönskningar. Behöver dem just nu. Inte för att jag inte tror att det här var bästa beslutet. Utan för att det stora vemodet slog till igår. Min lilla söta butik är snart alldeles borta. Putsväck. Och  restaurang-killarna som ska utöka med mina kvadratmeter går runt därinne vareviga dag. Och knackar i väggarna. Och fina fågelväggen är ju bara en attans svag liten spånskivevägg. Lätt som en plätt att riva. Och den gamla dörren skulle visst bort. Tänk om de stora gamla fönsterna ryker också. Det är allt väldigt synd på en sådan fin butikslokal. Där som är så skönt att vara. Alltid. Trots några sorger och ett par bedrövelser. Det vore fint om man kunde packa ner den i en liten låda. Butiken alltså, lokalen och allt. Tejpa igen den där lådan och lägga upp på vår stora vind. Och kanske plocka fram den någongång. Någon annanstans.

Ha nu en väldigt lat och skön helg! Själv ska jag mest gå runt och vemoda mig som bäst i en dag eller kanske två.

25 kommentarer:

  1. Förstår att det känns nostagiskt - så skulle jag också känt. Grotta ned dig i det du några dagar, det måste man få!

    Underbara bilder som vanligt i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  2. Din butik såg väldigt mysig och charmig ut så det är säkert många som saknar den! Lycka till med webb-shopen, den kommer säkert också bli personlig och charmig.

    SvaraRadera
  3. Så sorgligt, men ändå så fint att du kan ha kvar alla minnen! Som i en liten ask du har inom dig. Det kommer att bli bra med det nya, det är jag säker på!

    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Alla flickor drömmer väl om att någon gång ha en affär..? Och du har haft den finaste lilla affären, Sofia. Förstår att det känns vemodigt, du hade ju gjort det så fint därinne men det här har ju lett till en massa andra bra saker i ditt liv, så som din grymma blogg, ditt fotointresse, webbshoppen osv! Vem vet vad som kommer härnäst? Ska bli spännande att se. Lycka till nu och se tillbaka med stolthet på vad du har åstadkommit de senaste åren, kram!

    SvaraRadera
  5. Lycka till med webbutiken!
    Förstår att det känns tungt att lämna din shop.
    Många kramar Jenny

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att det känns vemodigt och sådär jäkla hopplöst. Min sambo hade en liten butik förut och jag vet vilken känslomässig bergochdalbana han gick igenom när han stängde igen den. Tårar och ledsna tankar. Men såklart fina minnen och erfarenheter också. Sköt om dig och försök se allt det positiva som det förde med sig! Vill bara säga att jag ser fram emot webbutiken. Kram

    SvaraRadera
  7. Du är så duktig så det kommer bli jätte bra med allt annat du tar dig an, det är vi helt övertygade om! Njut av dina fina minnen för dom kan ingen ta ifrån dig!
    Önskar dig all lycka till i framtiden och vi kommer följa dig och heja på dig!!!

    Kram
    Johanna och Milli

    SvaraRadera
  8. Sorgligt, tycker jag med fast jag aldrig varit där... Men intet ont som inte för något gott med sig som man brukar säga. Är säker på att webbutiken blir smashing!

    Ha en fin helg!
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Ibland måste man liksom gräva ner sig i vemodet lite innan det går att ta nya tag... förstår att det förmodligen inte var nåt lätt beslut att stänga butiken, men jag är säker på att nätbutiken blir lika inspirerande som Mokkasin butiken ser ut att ha varit! Lycka till!!

    SvaraRadera
  10. Borra ned dig du i vemodet och gråt en skvätt. Det får man lov att göra ibland. Om man tillåter sig själv det, så brukar man komma ut på den andra sidan med nytt hopp där man kan få in den där erfarenheten i en liten mental ask som man tar med sig framåt. Och du är ju redan på gång med spännande grejer. Ta hand om dig under långhelgen!

    SvaraRadera
  11. Åh vad vemodigt, gå du och sörj i några dagar, så ska du se att det blir bättre sen. Ja tänk om det gick att packa ner butiken och stoppa upp på vinden. Men du har minnerna kvar och de fina bilderna på butiken också, alltid något.

    Kram Elvira

    SvaraRadera
  12. Vemodigt det förstår jag, tänk vilken bra idé att kunna packa ner butiken å plocka fram när lusten faller på
    MEN OJ vad jag ser fram emot webb-shopen!!!!!! När sätter du igång med den?
    kram

    SvaraRadera
  13. what wonderful colors ! I love it :)

    SvaraRadera
  14. Förstår att det känns sorgligt men det är ju också en start på något nytt! Lycka till! (Och bilderna är fantastiska som vanligt!!!)
    /Kram Victoria

    SvaraRadera
  15. Men jag vill köpa allt jag ser på bilderna!! När öppnar webshoppen?
    Hoppas du får en fin helg och att din webshop öppnar snart, typ i morgon!

    // sanna

    SvaraRadera
  16. Cecilia Areng1 juni 2011 21:04

    Förstår att det känns vemodigt! Din butik ser ut att ha varit ett riktigt smultronställe. Jag hade absolut varit en stammis om jag bott närmare. Jag precis som många andra ser fram emot att följa dig framåt och besöka din webshop.
    Ha en fin helg!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  17. Förstår att det känns vemodigt... Det är också något speciellt med en fysisk butik. Såga ut en bit av "fågelväggen" vetja!

    För egen del är jag hejdlöst glad över att du får en finfin webshop!:-)

    Det kommer att bli toppen och kul det med!

    Stor kram och lycka till!
    A

    SvaraRadera
  18. Så himla himla fin den ser ut att ha varit, butiken! Stor kram till dig, hoppas att helgen blir bra! / Frida

    SvaraRadera
  19. Din butik verkar ha varit en himla fin sådan. Jag önskar jag bott närmre. Men jag är så nyfiken och glad att du snart kommer finnas i en butik som jag här nere i skåneland också kommer att kunna få ta del av. Best of luck! Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  20. Klart att man får bli nostalgisk och sentimental när man avslutar en epok av det här slaget!
    Hoppas att du får en bra helg!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  21. Lycka till med nätbutiken! Jag är övertygad om att det kommer gå suveränt.

    Önskar dig en skön ledighet!

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  22. Jag vet precis hur det känns, det där att få låsa igen och inte öppna igen.För ett par veckor sedan fick jag slå igen min fina kaffebar, och det känns i hjärtat för herregud vilka timmar och hjärta man lagt i lokalen. Hoppas att er webbutik blir bra! all lycka!

    SvaraRadera
  23. Men ååh, vad tråkigt, fast lite spännande också.... Lycka till med webbutiken och ha en riktigt skön helg mellan gråtskvättarna!
    Goaste kramen till dig! /Cecilia

    SvaraRadera
  24. Lycka till med webbutiken och klart att du ska få vara vemodig. Utan lite upp och ner i livet så blir allt platt och trist. Så nu uppförsbacke men snart så fin flygtur med svalorna : ) lycka till,
    Malin

    SvaraRadera
  25. Det är verkligen så rysligt trist så att det inte är sant. Tänk att en så fin butik har funnits i vår lilla stad! Önskar dig en lång och skön sommar och tusen gånger lycka till med webbutiken!

    SvaraRadera