05 oktober 2011

la droguerie.


Ser du inte skogen bland alla träd, frågade K när jag stod härinne och verkligen inte kunde shoppa loss över huvudtaget. Nä, det var just det som var problemet i denna butik där till och med Panduros utbud kändes urfuttigt. Bland tusentals burkar med pärlor, megakartor med knappar och miljoner berlocker, stuvbitar i högar, hela väggar fulla med band och så vidare och så vidare igen, kom jag ut med två körsbärsberlocker (som dessutom försvann)för tre kronor styck. Och en liten nyckelberlock som också är putsväck.

Det enda problemet var väl att det var väldigt strängt därinne. Men fick verkligen inte göra si eller så. Ta bilder var absolut förbjudet och när jag fick skäll för tredje gången tyckte Liv att det hela blev sådär nu-sjunker-jag-under-jorden-pinsamt. Så jag gav mig. Jag grämer mig fortfarande över vilka tjusiga bilder det kunde blivit.



Och nej, de sålde inte maränger.


9 kommentarer:

  1. Nehe, de förstod ju inte vad de missade när du inte fick ta bilder därinne. Den saken är ju klar! Bra där att du vågade lite iallafall. Det är jag tacksam för :-) Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte det där med att man inte får ta bilder - det är ju suverän reklam ju! Jag kan också bli så där överväldigad när det finns för mycket fint omkring mig. :-)

    SvaraRadera
  3. Synd för dem men tack för att du trotsade lite!
    Verkar vara ett fint ställe bortom det sura. Man vet ju inte vilket ben man ska stå på när man kommer till såna butiker.

    SvaraRadera
  4. Haha vad löjligt att man inte får ta bilder! Bra reklam ju :) Förstår om det var hääärlig inspiration där :D

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Ser ju verkligen ut som en härlig shop! Konstigt att du inte fick ta bilder, bra reklam för dom, tänker man ju?

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med en sådan butik. Du kanske ska ta in lite sådant skojigt!!

    SvaraRadera
  7. Åhh, jeg havde det på eksakt samme måde, da jeg besøgte la droguerie! Først tænskte jeg, at det var et slaraffenland, og at jeg skulle købe en masse fint med hjem - men jeg endte som dig med blot at finde at par ubetydelige småting!

    SvaraRadera
  8. Av de få bilder du tog att dömma, är jag väldigt ledsen att du inte fick ta fler! Dom hade jag gärna vilat ögonen på!

    Och du, har du nån ide om när du får in nya bokstavsgirlanger (eller vad du nu kallar dom?) i svart och pärlor till butiken? Jag är sååå sugen! :-)

    SvaraRadera
  9. Vilka fina bilder, ser ut som en riktigt trevlig affär : )

    SvaraRadera