09 maj 2012

finest little.U


Jag sitter här och tittar på fotot. Och smycket med alla bokstäverna. De första i mina barns namn.  Tänk att de är fyra. C som i Charlie, N som i Nomi, V som i Viggo och L:et för Liv. Fyra är inte jättemånga men bra många mer än vad jag någonsin trodde. Någongång, när jag är tillräckligt modig, ska jag berätta för er varför det egentligen är mer osannolikt än vad det låter. Fast jag måste nog bli jättemodig först.




Världens finaste överraskning damp ner i postlådan häromdagen. Vissa små finheter gör en alldeles varm i själen och den här var precis en sådan. Så vacker, så välgjord och så den där tanken bakom alltsammans.  Och ett sådant fint hantverk av urduktiga Ulrikalittle.U. Smycket är gjort i silver och namnbrickorna är precis perfekta för min smak. Precis lagom stora, lagom tunna och bokstäverna är absolut de snyggaste. Och titta så fint som armband, ljuvlig present.

Och nu börjar little.u´s smycken dyka upp lite varstans. Senast i fint reportage i Sköna Hem Country life. Åå så tjusigt! Heja!

12 kommentarer:

  1. Fast fyra är ganska många, Sofia. Betydligt mer än snittet. Och när man har fyra och fortfarande är så produktiv och kreativ som du är så är det inte mer än rätt att man får fina överraskningar med posten!

    Hurra för dina fina bilder och för Little.U's fina smycken. Det här var ju alldeles fantastiskt fint.

    Ser att du läser Cirkeln (för det är väl den som sticker upp i handväskan från tåget??) Är den bra? Lite sugen på att ge mig in i häxornas värld (för visst handlar den om häxor??). Känner mig jättesnurrig - amningen har redan brutit ner mitt intellekt.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja hon är så duktig! Fint halsband och personligt. Ha en fin dag! Kram Elina

    SvaraRadera
  3. Ja hon är suerduktig!!! Så snyggt halsband!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket fint halsband! Och fyra barn, impad! Jag har tre syskon och jag har alltid tyckt att det är "ganska" många. Mina pappa har ju fem... Men nu när jag har egna (två) så är jag imponerad över mina föräldrar. Hur kunde de var sådär världensbästa med oss alla fyra!? Som sagt. Impad.

    Ha en fin dag! //Elin

    SvaraRadera
  5. Ja heja heja!! Vad duktig hon är :) Superfina och alldeles lagom.
    Fyra ungar, du är min idol, herrejisses, jag har tre och tycker det är trixigt med att räcka till, kram och önskningar om en fin dag för dig.

    SvaraRadera
  6. Och. Nu såg jag ju dina foton hos solrum- Wow Wow Wow!! vad du är duktig!

    SvaraRadera
  7. Ja, du kanske kan svara på om det stämemr med: ju fler desto bättre? :) Här tar vi en åt gången men blir nästa (som kommer när som...) lika bra som första blir det säkert n tredje. Det är underbart med de små.

    Och gud så tjusigt halsband. Jag tycker också att det de där brickorna och bokstäverna ser helt perfekta ut!

    Kram fina du.

    SvaraRadera
  8. det är med stolthet jag måste deklarera att jag är först av alla ute med dina fina bilder!

    SvaraRadera
  9. Åhh, det är verkligen de perfekta namnbrickorna!
    /Lina

    SvaraRadera
  10. Först vill jag säga att du har en jättefin blogg och butik! Är här titt som tätt och besöker dig i lönndom... jag blev helt förälskad i ditt halsband så kär att jag beställd ett eget. Jag har länge velat ha något med anknytning till mina barn men eftersom de är fem till antal så har allting blivit så mycket! Så tusen tack för ditt fina tips! Må väl Therese

    SvaraRadera
  11. Ja verkligen duktig!
    Heja dig!

    Hoppas det går riktigt bra för dig, reportage i Sköna hem. Kul grattis!

    Dags att beställa här. Men vad, man vill ju ha allt.
    Kram Jennie LK

    SvaraRadera